Romantik.

Vet inte vad det är med mina vänner och bekanta just nu, men det verkar som att alla har gått ihop för att få mig att känna att jag inte har koll.
Efter förra veckans totala film-diss av Kex blev jag igår dissad för att jag tydligen inte är romantisk!
What!? Jag som liksom känner att jag går på rosa moln daily när jag är kär och är typ Queen av vardags-romantik! Hur många gånger väckte jag inte mitt ex med frukost på sängen? Ok, det kanske mest var för att få honom att vakna, men still! Och jag bakade en rosa hjärtformad tårta till Alla hjärtans dag, även fast jag avskyr såna komersiella högtider!
Och små lappar och fina sms! Jag kan romantik!
Eller... Det var iaf min första reaktion... Sen började jag fundera lite... Det kanske mest är så att det är jag som har blivit utsatt för romantiska kupper?
Vem var det som smög in ett kärleksbrev i mitt manus när jag skulle åka buss tvärs över Sverige? Och vem var det som la ner en fin liten lapp i chokladbiten vi hade köpt och sen klistrade ihop omslagspappret så man ingenting anade? Vem var det som tog körkort i hemlighet och överraskade mig med kyssar en helt vanlig eftermiddag när han borde varit 30 mil bort? Vem var det som beställde ett kubikmeter stort paket från Waynes Coffee med grejer så att jag kunde göra ett eget hemma café? Och vem hittade på en saga med en sensmoral som handlade om mig och skrev ner den på rim i en egen inbunden bok?
Vem fick en utskällning för att han inte kom hem på natten när han i själva verket satt på jobbet med kniv och pincett för att fylla en påse med bara de vita delarna på popcornen?
Vem ritade en skattkarta med påklistrade ledtrådar och hyrde min älsklingsbil för en roadtrip på min födelsedag? Vem nickade bara när jag pekade på kartan och sa; "Dit ska vi!" och tog sen med mig dit?
Ja ni, vem var det som gjorde alla dessa saker!? Och ännu fler som jag bara inte orkar nämna.
Inte var det jag iaf...
Jo, jag var nog lite bortskämd... Men till mitt försvar älskade jag honom iaf av hela mitt hjärta och gav allt jag kunde på mitt vis.
Jisses nu när jag tänker efter inser jag hur fantastisk människan faktiskt var. Hoppas att han fortfarande är det. Men det tror jag. Och jag hoppas verkligen att han och A är lyckliga och att hon har vett att besvara hans galenskaper bättre än jag hade.
Men nu har jag glidit ifrån ämnet känner jag och blivit lite sentimental! Inte meningen!
Jag bestämde mig iaf för att jag ska fan bevis att jag är romantisk!
Beslutet var lätt. Innebörden var svår... Så jag tog hjälp av Facebook och bad om tips på romantiska gester!
Här är svaren jag fick;
  • Hjärtan under kudden efter att man i smyg städat någons lägenhet... SJUKT romantiskt (och uppskattat) (Ok, fine, lite romantiskt. Men vem vill städa hos någon annan!?)
  • Fotboll, öl, chips, massage, ben och jerrys.. Bättre blire int. (Ehh, massage är det värsta som finns...)
  • Hemkört och varmkorv. (Jag har inte ens en kommentar på det.)
  • Statoils mosbricka serverad naken? (Då undrar jag vad man ska göra med moset, för det är ju knappast ätbart!)
Av dom är det egentligen inget alternativ som jag känner skulle bevisa att jag är riktigt romantisk.
Så jag har fått fundera själv.
En plan innefattade en stor nedsläckt flygplanshangar med självantändande ljus, en flaska champagne, en röd tråd, sen en hiss, en hemlig nattklubb där man får en drink med isbitar med infrysta skattkartor som leder en till en konstgjord lagun. Det var ungefär så långt jag kom innan jag insåg hur sjukt jävla ogenomförbar idéen var, plus att jag hade problem med att komma på en grand final...
Så jag funderade om och om och om igen.
Och nu har jag kommit på värsta grejen! Eller... Snarare inte kommit på värsta grejen...
Däremot har jag kommit på hur jag ska skjuta upp själva bevisandet!
Jag tänker nämligen ge ut en ledtråd dagligen som sen då ska bli som en rebus för denna extremt romantiska gest. Needless to say så är ledtrådarna just nu ganska... Luftiga... Eftersom att jag inte har en aning om vart dom ska leda!!
Någon som har något BRA förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0