Lycka?

Slutet av förra veckan hade jag intalat mig att jag inte var sjuk mer.
Det var kanske inte helt sant. Hosta och snuva har jag fortfarande, men överlag så mår jag bättre.
Bättre kanske också för att jag haft en fantastisk helg.
Har jag sagt att jag har världens finaste vänner tidigare? Det har jag iaf och det kan inte sägas nog med gånger!
Så vad har hänt de senaste dagarna då?
Tja, en kort resumé;
I torsdags träffade jag Leoj och vi gick en visning på Hallwyska Palatset. Sen åt vi långlunch på Tidemans innan vi åkte hem och tittade på deras nya lägenhet och tog en powernap. Eller, han nappade och jag pratade.
Sen åkte vi till Big Ben, tittade på standup, drack öl och skrattade på fel ställen.
Därefter gick vi vidare till Tvärsöver och sen Cucha för att dricka cocktails och hälsa på Ägaren.
En mycket trevlig kväll! På tunnelbanan hem träffade jag Glassisen som hastigast och det gjorde mig outgrundligt glad. Glassisen är en fin människa!
Natten avslutades med många skratt och pannkakor.
Sen blev det fredag och lunch med Kex. Stackars liten har ett dilemma som vi ältade lite och som tyvärr har en lösning som gör att han kommer va långt bort ett tag. Illa för mig. Kanske bra för honom?
Sen åkte jag till Blackeberg för Dansarens going-away-party som innefattade massa sötsaker, massa fina människor och en hel massa skratt. Jag kommer sakna henne massor!! Fast samtidigt är det så kul att det går så bra för henne. Fina fina fina!
Lördagen spenderades i morgonrock med världens längsta frukost.
På kvällskvisten mötte jag upp Fd Kombon för tapas och cocktails. Vi gjorde Söder-rundan med Cucha, Himlen och sen Malmen. Trevligt att träffa henne igen, vi ses för sällan!
Hon är en av dom absolut skönaste människorna jag känner, plus att vi har en hel massa gemensamt. Bra deal helt enkelt.
Kvällen avslutade jag med ett försök till gonattsaga som tyvärr gick lite fel eftersom att jag glömde bort mitten på historien. Det var inte helt uppskattat. Jag var dock nöjd ändå, för jag råkar tycka om att krama personen i fråga och då blir gonattsagor mindre viktiga.
Sen var det söndag och jag imponerade på mig själv genom att inte panika över att det blev lite stressigt på morgonkvisten. Eller förmiddagen snarare kanske...
Jag skulle nämligen vara på jobbet för roadtrip kl 13.30 och innan dess behövde jag införskaffa antingen en cowboyhatt eller indianfjädrar.
Jag hann med att hitta båda och dessutom köpa frukost på vägen! Fenomenalt!
Roadtripen gick till ett slott i sörmland där vi jobbade, spexade och drack vin. Kaos men kul kan man sammanfatta det med.
Kom i säng vid fem. Det blev två timmars sömn innan det var dags att gå upp, göra sig presentabel, äta frukost, roadtripa tillbaka och dessutom ta sig till skolan. Första dagen i skolan dessutom.
Det gick ganska bra. Jag hade sagt att jag skulle bli sen, och det blev jag.
Men när jag väl var där så var det fantastiskt roligt! FANTASTISKT!
Det kommer bli en bra vår. Jag är lycklig! Ja, sjukt lycklig!
Detta kände jag trots mina ynka två timmars sömn och alldeles för alkoholfyllda helg. Då är det bra.
Egentligen finns det bara en sak som spökar i mitt huvud just nu, och jag har försökt komma på en bra lösning på det hela eftermiddagen. Men hur jag än vänder och vrider på det så blir det inte riktigt helt bra.
Måste nog tyvärr använda det där tålamodet som jag inte ens är säker på att jag har... Attans!
Eftersom att jag är osäker på om jag har det så löste jag det idag med att fria till min älskade fina lilla Showboy. Han svarade ja och vi planerar nu bröllopet till den 15 maj när han är tillbaka från GC.
Det kommer bli grymt bra! Vi kommer bli typ världens bästa gifta par.
Frågan är väl bara om hur vi ska komma överrens om vart bröllopet ska stå. Han vill säkert på ute i skärgården och jag vill va på FF... Jaja, vi får väl diskutera det hela.
Nu ska jag ta ett bad och sen sova så att jag är pigg, alert och glad imorgon. Åter igen; Fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0