Helgen som sprang iväg.

Ja jisses ni! Vaknade och insåg att det var söndag. Redan!
Hur gick det till?
Inte är det för att jag varit oaktiv iaf... Men man ska inte klaga!
Jag är supernöjd hittills och innan helgen är helt slut så ska det fortfarande brunchas med girlsen och sen fotas med Fd Kombon.
Tråkigt nog kändes det helt plötsligt lite jobbigt, men det beror nog mest på att jag inte tagit tillvara på natten för att sova... Aja, det kan vi ta nästa vecka!

Så vad har då hänt sen senaste inlägget?
Tja, i torsdags skulle ju The Comic göra ett apperence på Big Ben så naturligtvis ville jag gå dit och skratta! Så Krillan med vänner följde med, Kalenderpojken kom och även Troll med vänner! Mucho trevligt!
Det enda negativa var att jag insåg att jag inte kommer lyckas något vidare med en karriär som fotograf OCH att natten har för få timmar för att hinna med roliga saker och sömn. Attans!
Men det blev iaf fredag och det betyder mim på teaterskolan. Jag är fortfarande inte helt frälst i det, men det kanske kommer. Mycket isolationer och upprepningar (repningar, hahahaha!) var det iaf.
På eftermiddagen träffade jag Jelly för en snabb fika och sen tänkte jag åka hem och sova en stund. Men icke! När jag kommer hem får jag goda nyheter som måste firas, så jag, Pyret och Skåningen beger oss till stadsteatern för att titta på Trettondagsafton. Där träffar jag naturligtvis Friskis som hastigast! Trevligt! Och Tyget var ju med i föreställningen.
Den behöver vi iof kanske inte prata så mycket mer om... Skåningen åkte hem i pausen...
Efter att ha kämpat oss igenom hela pjäsen tänkte jag återigen åka hem och sova.
Men när jag kommer hem har en uppenbarligen förfriskad Kalenderpojke hört av sig och undrar vad som händer. Jag försökte pusha honom till att gå ut som normala människor gör när dom är förfriskade och det är fredag, men misslyckades. Och efter en logik som kanske inte är så logisk åkte jag dit och drack rödvin med honom helt enkelt.
Han visade dessutom prov på sina färdigheter i köket och jag är mer än villig att glömma dom där två middagarna han är skyldig mig!
Sen blev det igår och lördag. Min tjejlördag! Vi skulle fira Pella så på schemat stod lunch och piff hemma hos Systern, sen Wallmans och sen anything we feel like.
Jag gjorde en riktig effort och körde kort kjol, högklackat och läppstift! Så hiiiimla tjejigt!
Ska jag skriva ner precis vad som hände så kommer det bli en kortare novell, men kontentan är iaf att Pella är nöjd och jag är trött. Som det ska va antar jag. :)
Nu är det snart dags att lämna sängen för den där brunchen som känns extremt efterlängtad.
Seize the day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0