Tårar, känslor och lycka.

Det har varit en intensiv start på veckan.
Förutom skolan så var det i måndags personalfest för PC och igår jobbade jag på PBTS. Och sen var det ju inflyttningsfesten i söndags också, som dels hör till veckan.
Ikväll är min enda riktigt lediga dag i veckan, förutom skolan naturligtvis, och jag firade med en lunch i solen med Akrobaten, Snyggingen och Äpple.
Det är väl det praktiska.

Just nu ligger jag och storbölar. Glädjetårar!
På nyår fick jag veta en extremt trevlig nyhet från en av mina finaste vänner. Det går inte ens att beskriva hur glad jag blev. Men jag fick inte skrika ut min glädje, och ska jag var helt ärlig så verkade det hela väldigt... oplanerat. Dom hade inte koll på nåt!
Idag fick jag svaret! Allting hade varit tvunget att vara hemligt och nu när det är out in the open är det ju heeeelt fantastiskt! Åhh jag är så glad! Och att alla fått veta vilken underbar människa hon är! Åter igen; FANTASTISKT!

Innan jag började gråta pratade jag som hastigast med Kex på fb och insåg hur mycket jag saknar honom.
Är glad att han är glad och allt sånt, men kom heeeem och umgås ffs! Saknade honom speciellt i söndags! Även fast alla som var där var trevliga och roliga så är det svårt att slå Kex. The painting was not complete om man säger så. :)

Personalfesten då... Tja, har jag sagt att jag har världens skönaste kollegor och chefer!? Alla borde vara avis!
Först drack vi lite skumpa, åt middag och sen tittade vi på Mediumrare. Skrattfest skrattfest skrattfest!
Sen borde jag ha gått hem, men det var så sent att det kändes onödigt.
Så hotshots, Sturehof och East är väl alltid en bra plan en måndag? Det tyckte tydligen vi iaf.
Är sjukt glad att jag inte åkte hem och är också sjukt glad att ha dessa underbara människor omkring mig. Något jag inte var sjukt glad över var att jag fortfarande var onykter när jag kom till skolan i tisdagsmorse...

Appropå tisdagen så var det Lilla H's sista dag på PBTS. Eller, hon kommer tillbaka efter vintersäsongen, men det är typ om låååång tid. Lite sorgligt. Jag gillar Lilla H.
När jag gick hem mitt i natten längs kajen vid Slussen så såg jag Sthlm i ett annat ljus. Det låter så flummigt, men ibland blir det ju så! Man ser saker som man inte brukar se eller ser saker iaf på ett annat sätt. Det är både fantastiskt och känslosamt.
Kontentan är iaf att jag älskar Sthlm. I alla ljus. Det är mitt hem på riktigt.

Nu ska jag ta tag i den här kvällen. Bestämde mig tidigare för att baka och för att kunna göra det måste jag diska och för att göra det så måste jag ta mig upp ur soffan och för att göra det så måste jag sluta skriva här så nu slutar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0