Ryska posten.

Återigen har jag tjuvlyssnat på tunnelbanan.
Idag satt jag bredvid två unga tjejer.
Den ena skulle precis fylla 14 och dom diskuterade den kommande festen.

Tjej 1: Alltså, bara vi inte leker ryska posten!
Tjej 2: Nej, det är ju sååå tråkigt.
Tjej 1: Vi kan ju tilllåta "Jag har aldrig".
Tjej 2: Ja, då behöver jag ju inte städa garderoben.

Ok, fine, jag förstår att det sista skulle va kul (hoppas!), men dom var helt allvarliga först!
Då slog mig tanken; Lekte man ryska posten när man var 14?
Jag har inget minne av det. Då tyckte man ju nästan att man var vuxen!
Den andra tanken som slog mig var; Gud va länge sen jag lekte ryska posten!
Så, nån som är up for a game!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0