Meny a´la Ida!

Falukorv och snabbmakaroner är verkligen inte min grej.
Alltså, jag tycker det är gott, men jag kan verkligen INTE laga det.
Makaronerna blir överkokta och korven svårt brännskadad.
Jag brukar därför undvika att laga just det.
Dock är det sjukt tråkigt att laga mat till sig själv så jag brukar försöka stöka över det så fort som möjligt.
Här följer en lista på vad jag brukar laga som går relativt snabbt och är enkelt.

* Färsk tortellini med olika fyllningar och tomatsås (Koka pastan. Koka passerade tomater, basilika, vitlök, salt och peppar. Blanda. Voila!).
* Ungspannkaka (Blanda och swoooch in i ugnen! Smidigt!).
* Ostgratinerade köttfärsfyllda frallor (Gör en GOD köttfärssås, skär av toppen på frallan, gröp ur, fyll med köttfärs, på med riven ost och swoooch in i ugnen!).
* Kroppkakor (Köp färdiga i affären och stek på själv. Eller be någon annan steka dom.).
* Idas kycklingsallad (Stek och skiva en kycklingfilé, rosta lite valnötter. Skölj mix-sallad (man kan köpa praktiskt i påsa), skiva ett Granny Smith-äpple, smula grönmögelost. Blanda allt och toppa med lite balsam vinäger.).
* Idas gryta med cous-cous (Dela valfritt nötkött i grytbitar (eller ännu hellre - köp färdiga grytbitar), bryn och lägg åt sidan. Ångkoka morötter, broccoli och ärtor. Swooosha ner allt i grytan. Häll på vitt vin, soja, kryddor och buljong. Låt puttra en lagom stund. Fixa cous-cousen. Ät.).
* Mozarella och tomatsallad med fläskkotlett (Skiva osten och tomaterna. Dropa över lite olivolja, salta och peppra. Stek fläskkotletten. Ät.).

Se där! Sju tips på enkla rätter, en varje dag för hela veckan. Det är bara att tacka och ta emot! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0