Glitter och glamour!

Igår dinnerade jag som sagt med M och sen gick vi på bio. Det var hennes födelsedagspresent från mig.
Lame, I know, men något som hon uppskattade.
Vi såg Burlesque.
Easy entertainment om man säger så. Men jag gillade det. Fick mig att vilja slänga på mig ett par stiletter, lite paljetter och en boa och börja dansa. Ibland saknar jag showandet så att det gör fysiskt ont.
Och det är småsaker som verkligen kan trigga den där saknaden.
En doft, ett ackord, ett ord, ett intryck. Allt.
Samtidigt är jag grymt nöjd med vägen jag valt nu och vet att det kommer bli grymt bra. Bättre än det redan är.
M kan säga sanningar ibland. Igår sa hon en som fick mig att tvivla på riktigt. Men efter att ha funderat på det så insåg jag att man måste göra det bästa av situationen. Och det har jag gjort.
Men jag är inte gjord för pidestaler.

Avslutningen på kvällen blev inte riktigt som jag hade väntat mig.
Impulsiva jag.
Men jag är glad att jag tog det beslutet jag tog.
Vågar man inte ställa de rätta frågorna så får man inte de rätta svaren.

En strof från Starlight express snurrar i mitt huvud;
"One of them has style, Sets the world alight. The other makes me smile"
Ja, eller hela låten snurrar egentligen. Även fast jag inte riktigt tror att mitt hjärta är med någonstans atm.
Eller överallt? Jag är kär i världen runt omkring mig!
She said; Let there be love! And there was! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0