Vem hade kunnat ana...

Att jag av alla människor skulle befinna mig mitt uppe i detta!?

Men det gjorde jag. Med stolthet. Fantastiskt hur mycket människor som engagerade sig, på så kort tid. Och stämningen mitt i allt detta. Jag upprepar; Fantastiskt!

Det tog mig cirka en halvtimme att hitta Lady T, men det var ganska skönt att få gå och lyssna, insupa och betänka allt detta själv.

Jag är inte någon förespråkare för något speciellt parti, jag är inte någon superengagerad person politiskt alls, om jag ska vara ärlig. Men när ett parti kommer in i riksdagen som inte bara står för en fruktansvärd politik, utan dessutom inte står för den officelt, utan lindar in det. Då känner jag att det är nog.

Tragiskt nog får jag lov att erkänna att jag har vänner som kanske inte stöder SD, men inte heller tar ställning emot dem och i vissa fall till och med försvarar dem. Det är pinsamt för mig.

Jag brukar inte vara drasktisk, men det gör det ganska svårt att för mig fortsätta kalla er vänner.

Lär er läsa, lär er förstå, lär er lyssna och lär er se igenom falska fasader.

Och med dessa bittra ord avslutar jag dagens bloggande. Dock med en massa kärlek i hjärtat.


Kommentarer
Postat av: m

Bra där! :) <3

2010-09-21 @ 00:51:06
URL: http://mikaelnovac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0