Upp som en sol - Ner som en pannkaka!

Finns det inte något gammalt ordspråk eller något som lyder så?

Jag älskar ordspråk! Borde ha koll...
Men min favorit har jag lärt mig från min mormor;

Det ordnar sig med skridskor bara det blir is.

Sjukt bra! Med det i åtanke så myntade jag och min kära gamla Oliv ordspråket;

Faller inte klänningen rätt så får man rätta till den.

Andra som är klassiska och alla borde använda med jämna mellanrum (minst en gång i veckan!) är;

Man ska inte gå över bäcken efter vatten.

Ju fler kockar dessto sämre soppa.

Man kan inte se skogen för alla träden.

Hellre en fågel i handen än tio i skogen.

Med tanke på vilken o-naturmänniska jag är så måste jag erkänna att jag syftar väldigt mycket till djur och natur i min vardag... Konstigt... Jag som tycker ungefär lika mycket om djur som om barn...

Men men. Mitt valspråk är;
MER ORDSPRÅK ÅT FOLKET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0