Gravad fisk!

YES! Jag har lärt mig äta gravad fisk! Äntligen! Ni vet det där slemmiga röda grejsen som ALLTID finns när det är julbord, påskmiddag, midsommar eller någon annan högtid. Det äter jag numera! Woooohooo!
Förutom det stoppar jag glatt i mig rökt fisk. Sik, röding osv.
Jag drar dock linjen vid skaldjur. Det kommer ALDRIG ta sig innanför mina läppar! Det finns gränser till och med för mig.

Varför denna orgie av fisk då? Jo, Mormor fyllde 70 igår och jag var fint barnbarn och firade henne.
Den som inte varit inärheten av min släkt och familj förstår nog inte hur surrealisktisk och konstig hela gårdagen blev, så jag passar att skriva om det.
Jag var där helt enkelt. Åt fisk, bakade tårta, åt tårta och tog mig därifrån. Och jag lever fortfarande!

Min kropp är fortfarande invaderad av sjukdom så min plan är egentligen att göra så lite som möjligt idag också.
Men jag är så sjukt uttråkad så vi får se hur det blir med det.
Hade ett telefonmöte nu på morgonen och i princip hela december är färdigplanerat, vilket känns skönt. Nu kan jag fokusera på att få in dejterna på ett bra sätt.
Och gud vad jag längtar till januari!! Länge sedan jag längtade till något och nu längtar jag nästan så att det gör ont!
Jaja. Nu ska jag knapra pepparkaka och titta på web-tv tills jag spyr. Antagligen av web-tv:n och inte något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0