Lördag den 15 & Söndag den 16 maj - Sammanfattning.

Tja, jag har alltså börjat jobba på mitt sommarjobb.

Nu blev ni säkert förvånade och konfunderade; men så här ligger det till:
Collage Event stänger ner under sommarmånaderna och som den lilla arbetsnarkoman jag är så bestämde jag mig för att jobba någon annanstans då.
Så jag är tillbaka på Fina Fisken, one last season in Trosa?
Men eftersom att jag inte jobbat som servitris på över ett år så behöver jag en mjukstart.
Så igår, lördag, så jobbade jag mitt första pass. Och eftersom att jag aldrig kan säga nej så jobbade jag det andra idag...

Dock blir det nog inget mer nu i maj, utan vi kör för fullt sen i juni.
Bla så är det kick off den 4 juni! Spännande! Nya menyer ect!

Men åter till igår.

Fisken var abonnerat för ett bröllop och det var egentligen bara vanligt catering-göra.
Men det tog på krafterna att komma tillbaka!

De första timmarna var surrealistiska, men på ett bra sätt.

Anledningen till att jag valde att gå tillbaka just dit var att cheferna jag haft där är bland de bästa jag någonsin haft! Dom var, och är, fantastiska! Plus att maten är klockren och gästerna tenderar i att vara angenäma människor.

En liten iakttagelse jag gjorde var dock att jag aldrig vill gifta mig om det ska vara så där!
Jag säger bara: ALLSÅNG! Heeeela tiden! Och tal i dess förbannelse!

Allting drog ut på tiden kollosalt mycket och jag kom inte därifrån förren vid halv tre på natten... Istället för tolv...
Men tårtan var iaf god...

Visste med mig att om jag stressade idag på morgonen skulle jag inte hålla hela dagen, så när jag kom hem slängde jag mig i sängen och ställde klockan på sju för att få tid på morgonen.

Sen var det jobba öppning som gällde!

Dock var det regningt och jag fick gå hem tidigare.

Men det känns grymt bra jobbmässigt nu! Fick ta emot lite gäster och känner att det faktiskt sitter i ryggraden.
Jag kan det här!
Strömmingsmannen kom förbi tex! Hur fantastiskt är inte det!?

När jag kom hem så dog jag lite i min säng. Och har typ bara gjort det sedan dess... Som sagt så vill min kropp bara gråta, så då gör jag väl det då.

Nu ska jag ladda inför ny vecka, nya utmaningar och trevliga upplevelser!

Fika med Kim tex! Me like båtvecka! A lot!

Detta har vi lärt oss i helgen:
Att min bank är dum på bussen och att det gör ont att ha stått upp i elva timmar utan att vara van vid det.

Detta ser vi fram emot imorgon:
Att träffa mina kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0