Intervju

Eftersom att CollageEvent stänger ner under sommaren och jag är så sjukt dålig på att vara ledig och dessutom inte tror att det är en bra ekonomisklösning så har jag sökt sommar jobb!

Jag har än sålänge två stycken.
Ett på en restaurang där jag jobbat tidigare och ett på hotellet som ligger brevid den restaurangen.
Båda ligger i Trosa och jag är extremt taggad att spendera en sommar där i mitt eget nostalgiskaparadis.

Men, jag sökte naturligtvis fler jobb! Som vanligt med mig...

Så när de ringde från detta företaget och bad mig komma på en grupp intervju där det skulle förekomma rollspel så blev jag intresserad bara av intervju-metoden!

Är inte super intresserad av jobbet, eller, jo, kanske, men inte med tanke på att jag har de två andra.
Och detta ligger i Stockholm, i Kungsträdgården. Alltså inte så nära och bra som de andra.

Intervju ägde rum klockan 09.00 imorse! Och där fick ni också veta varför jag var så otroooligt tråkig igår!

Överlag så tror jag det gick bra. De ska återkomma antingen i eftermiddag eller innan onsdag.
Jag är fortfarande kluven hurvida jag verkligen vill ha det, men det är ju iaf en komplimang att bli erbjuden det.

Men åter till intervjun...
Det var bara tjejer som medverkade. Fem stycken plus mig.

En konstig blandning... Men säkert bra allihop på sitt sätt!
Jag kom på mig själv med att analysera alla dock... Sättet de förde sig, vad de sa, vad de hade gjort osv osv.
Fascinerande!
Att det finns så många speciella människor säger jag bara!

Det var inte jätte mycket rollspel, men det lilla vi gjorde var kul. Nu vet jag ännu lite bättre hur jag ska intervjua mina blivande anställda. ;)

Efter att ha lyssnat lite på syndikalisterna vid Plattan är jag nu åter hemma hos moster och efter en sjukt god lunch är planen att titta på en film och vänta på bättre tider.

Dvs att solen kommer åter! För det är fan inte roligt väder just nu... Grått kallt och blä...

Nej det lät negativt! Avslutar med ett skämt!:

Have you heard about the magic tractor?
It turned into a field!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0