Anekdot 2.

Jag tänket spara de inblandade lite i det här inlägget så det kan bli lite kryptiskt...

Men nu tänkte jag iaf berätta om första och enda gången jag fått en riktig blåtira!

Det var under en av mina restaurangperioder, dvs jag jobbade som servitris.
Och som de flesta som jobbar inom restaurang vet så brukar man kanske festa till det lite på söndagar.

Just den här söndagen som det handlar om var det lite speciellt för det var restaurangfest för alla krogar i omnejd.

Allt var mycket trevligt, även fast det kanske var lite lite folk.
Vi drack massa alkoholhaltiga drycker, vi dansade och umgicks.

Och jag vet inte varför, men jag fick för mig att det var en superbra idé att ha hångelterapi med en av mina kollegor.
Som tur var så var han av samma åsikt!

Så vi hånglade på där... Och helt plötsligt så började alla gå hem...
Eller iaf ut från lokalen i fråga.

Så vi bestämde oss för att bege oss vi med.

Utanför var det kalabalik, men vi blev inputtade i en taxi och åkte hem till mig.

Det var vinter, det var hallt och kallt och jag var jättefull.
Verkligen superfull!!

Så när vi kliver ur taxin så känns det som en grymt bra idé att springa till dörren och låsa upp den.
Men på något vänster så lyckas jag springa in i väggen brevid dörren istället...

Jag kreverar i ett skrattanfall och sätter mig på backen, varpå min följeslagare slår sig ner brevid mig.

Minnet är ju lite suddigt nu, men har för mig att vi lyckades slå i huvudena båda två när vi ska resa på oss och försöka ta oss in...

Som sagt... Det är lite suddigt därefter...

Men morgonen därpå vaknar jag iaf av att han är helt stressad!
Han skulle ju jobba! Damn! Försenad!

Upp och iväg och fram och tillbaka.

Jag ligger kvar i sängen.

Till saken hör att jag precis hade flyttat in med min kombo och det var grejer och kläder överallt...

Sen kommer han tillbaka och lägger sig!

Då har han sjukanmält sig för att han hade spenderat en halvtimme på att försöka hitta sina skor utan att lyckas och nu gav han upp!

Vi sov lite till och sen vaknar han och inser att han måste tvätta och springer iväg, efter att äntligen ha hittat skorna, som ett skott!

Jag fortsätter sova en stund innan jag går ut för att kolla hur min kombo mår.

Det första hon frågar när hon ser mig är; Var han hårdhänt?

Jag fattade ingenting! Inte innan jag gick in i badrummet och såg mig själv i spegelen!

En stor fet blåtira hade jag lyckats få! Svullen och över heeela ögat!
Enda förklaringen jag hade var väggen och den lät ju minst sagt tveksam - fast den var sann!

Det kombon sen berättar, och som gör denna historia lite rolig, är att när vi hade åkt iväg kvällen innan så hade alla andra restauranger hamnat i storbråk med varann.
Varenda en av mina kollegor som var där slogs.

Och jag var den enda som kom till jobbet med synliga skador...!

En av de två enda som faktiskt inte var med och slogs!

Gissa om jag fick utstå gliringar och dåliga skämt för ganska lång tid framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0