Onsdag den 2 juni - Sammanfattning.

Jag hade med mitt negativa tänkande intalat mig att det säkerligen skulle spöregna hela dan, men icke!
Vaknade upp till strålande sol och några timmars solande vid poolen.

Sen var det bara att snida till sig lite och bege sig till Trosa och kickoff:en med FF.
Vi skulle samlas klockan 15 och i vanlig Ida-anda så var jag en halvtimme tidig...

När jag hör Kickoff så tänker jag "Grisigt". Jag vet inte varför, men personalfester brukar vara förknippade med att folk plockar fram det sämsta hos sig själva...

Dock blev det inte riktigt så igår!

Först minglade vi runt med lite rose på däcket innan det var dags för lite jobb.
Dvs avsmakning av den nya menyn och vinprovning!

Vi började med avsmakningen, och till och med jag som inte äter fisk och skaldjur var imponerad!
Damn, våra kockar är grymma!!

Vinprovningen innehöll alldeles för många viner, men alla var av grym kvalitet. Jag rekommenderar nu med värme Verdejo:n och Pinot Noir:en!

Efter detta byttes vinet mot öl och vi begav oss till en närliggande fotbollsplan och spelade brännboll.
Jag som inte hade planerat det här, svor då ganska högt över mina högklackade skor... Men macho som man är spelade jag barfota istället!

Sen var det back to FF och lite goá cocktails och mingel innan vi satte oss ner för en trerätters på terassen.
Fantastiskt god mat IGEN!

Därefter var alla så nöjda och glada att vi helt enkelt bröt upp och gick hem.

Helt underbar eftermiddag och kväll!
Det som är så roligt med FF är att det är en sån blandning av människor. Både av typer och åldrar.
Alla är egna individer och alla ar verkligen super super trevliga!
Jag kommer ha en bra (drama free?) sommar! :)

Detta har vi lärt oss idag:
Vad jag kan rekommendera med hjärtat.

Detta ser vi fram emot imorgon:
Jobb och sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0