Spännande...

Gårdagen var spännande på flera vis.
Jag träffade två av mina favvo-killar atm. Kex och Musikalpojken.
Kex fick mig att göra en läskig resa hela vägen till Östermalm och Stureplan. Men helt klart värt det då han som vanligt levererade skämt och godstämmning som fick mig att le långt ut på Gröna Linjen.
Ja, för Gröna Linjen var nästa anhalt. Ända ut till Brommaplan och där, hör och häpna, fick jag åka buss!
På bussen träffade jag en trevlig dam som förklarade att det stället som jag skulle kliva av på inte alls var bästa stället att kliva av på utan jag borde kliva av med henne så skulle hon visa bästa vägen.
Så det gjorde jag. Det var inte bästa vägen. Det var en jävla treck igenom snö och kyla.
Jag kom iaf fram till målet och lämnade fina pannacottor till Musikalpojken. Han blev så glad så glad och skällde bara ut mig lite för att jag hade panikat kvällen innan.
Jag ska försöka sluta panika och lyssna på magen. Jag har lovat nu.
Sen letade jag efter en pastamaskin men hittade ingen. Hittade en sjukt trevlig kille på Åhlens dock, så helt waste of time var det icke!
Sen skulle jag försöka ta mig tillbaka... Det var lika svårt som att ta sig dit!
Men som tur var träffade jag en kurd som visade vägen och dessutom berättade om hur han och hans familj hade firat en svensk jul iår. Trevligt trevligt!
Väl inhyst på tunnelbanan igen andades jag ut. Drack kaffe och kände att taxi skulle kunna vara världens bästa uppfinning.
Jag spenderade sedan kvällen med att spela in en massa fula videoklipp med mig och grannen dansandes till våra favvolåtar. Dom är som tur är raderade nu! Det var inte helt smickrande....
Sen sov jag. En stund iaf.
Vaknade sjukt tidigt av att jag frös om fötterna och kunde inte somna om.
Så jag tog på mig tofflor under täcket och tvångslyssnade på musik. Det hjälpte inte.
Kände mig skitdålig och bestämde mig för att ta ett bad för att försöka friskna till.
Det hjälpte lite, men energinivån var sjukt låg och vet ni? Jag ligger fortfarande i sängen!
Men snart kommer Ma och ska försöka locka ut mig så det händer något vettigt idag också.
Känns inte som att det kommer hända men man kan ju hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0