Projekt Julkalender - Done!

Yes, nu är julkalendern slut och det är dags att återgå till det "normala".
Just nu ligger jag i gästsängen hemma hos pappa och tänker på den sista månaden, året som gått, alla mina känslostormar, vänner, snön, framtiden och en hel massa annat som känns relevant.
Jag önskade mig två saker i julklapp. Tålamod och en morgonrock.
Jag fick en morgonrock. Är sjukt glad! En av två är grymt bra jobbat!
Och ska jag vara helt ärlig så trodde jag nog inte att någon skulle kunna ge mig tålamod. Det går lite emot allt som är jag.
Förutom allt det där så tänker jag berätta en sak som är helt sann;

Jag mår så himla bra just nu!

Jag har under hösten hittat tillbaka till en massa fina vänner som varit alldeles för långt bort tidigare. Jag har hittat ett jobb som jag trivs oförskämt bra på och där jag får en massa cred för det jag gör. Jag har lyckats planera iaf ett halvår framöver och är nöjd med planerna. Och jag har träffat en massa nya inspirerande människor! Livet leker - som man säger.
Visst är det som vanligt med mig; Höga berg och djupa dalar. Men det är ok. Jag vet att det är så och när dom djupa dalarna nu inte är så djupa längre så känns det ännu bättre.

Nu ska jag ta tag i den här dagen. Spela lite tv-spel med mina systrar, gå till mormor och lägga på mig några extra kilo och tänka alldeles för mycket på människor jag bryr mig om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0